Kedves Látogató!
Örömmel köszöntelek a Karakter honlapján!
Ezt az oldalt azért szerkesztettük, mert
- ma már egy magára valamit adó iskola, intézmény, cég… nem létezhet honlap nélkül
- információt, híreket szeretnénk közzé tenni iskolánkról, a fenntartó alapítványról, a mindennapjainkról
- ami az előbbieknél sokkal fontosabb: szeretnénk, ha nem csak látogatója lennél a honlapnak, hanem aktív táncos növendéke is az iskolának
Tanulhatsz: néptáncot, társastáncot, moderntáncot.
(A szülőknek – tanfolyamok keretében – felnőtt társastáncot is szervezünk!)
Miért jó és hasznos a tánc tanulása, tudása?
A tánc fejleszti
- személyiséget
- állóképességet
- kreativitást
- együttműködési képességet, toleranciát
- magabiztosságot
- koncentrációs képességet
- ritmusérzéket
- helyes testtartást
- felelősségérzetet a társak, az adott közösség, a készülő produkció iránt.
Bizonyított tény:
Az általános- és középiskolai közismeretei órákon a táncos gyerekek talpraesettebbek összeszedettebbek lesznek. Megtanulnak jobban és tovább figyelni, jobb állóképességgel rendelkeznek, megtapasztalják a mozgás örömét. A tánccsoportba tartozás, egy közösséghez való tartozást, egy jó hangulatú és hasznos, fejlesztő időtöltést jelent. A fellépések, a szereplések, egyfajta magabiztosságot adnak a gyerekek mindennapjaiban, és az iskolai életükben is. A kapcsolatteremtés könnyebbé válhat, a társaikkal, és másokkal. Mindezeken keresztül, egészségesebb, sikeresebb, a mozgást szerető, és értő felnőtté válnak.
Szeretettel hívunk tehát a Karakter táncosai közé!
Hozd a barátaidat, osztálytársaidat, sőt jöhet az egész osztály is!
Alapfokú Táncművészeti Oktatás
A 2011.évi CXC. törvény a nemzeti Köznevelésről 46.§ (3):" A gyermeknek, tanulónak joga, hogy,
a) képességeinek, érdeklődésének, adottságainak megfelelő nevelésben és oktatásban részesüljön, képességeit figyelembe véve - az e törvény 2.§(1) bekezdésben meghatározott jogát szabadon érvényesítve - továbbtanuljon, tovább alapfokú művészetoktatásban vegyen részt tehetségének felismerése és fejlesztése érdekében."
A művészeti típusú iskola eltér a hagyományos tudás centrikus, ismeretközpontú iskolatípustól. A művészeti iskola komplex tudáselemeket közvetít, jártasságokat és készségeket fejleszt, alapvető műveltségi területek ismeretanyagát örökít át.
A művészetoktatás a készség- és képességfejlesztést, az ismeretgazdagítást a személyiségformálás eszközeként kezeli, követelményeit a gyermek életkori fejlődési jellemzőihez igazítja.
A Karakter Alapfokú Táncművészeti Iskola a táncművészet iránt érdeklődő tanulók számára biztosítja készségeik, képességeik fejlesztését, tehetségük kibontakoztatását, gondozását.
A Karakter Alapfokú Táncművészeti Iskola alapelvei:
- A művészetoktatás egyetemes, európai és nemzeti kulturális művészeti eszmeisége
- Személyiségfejlesztés
- Rendszeresség, folyamatosság, tervszerűség
- Életkori sajátosságok figyelembevétele
- Az elmélet és a gyakorlat összhangja
- A pedagógusok vezető szerepe, a növendékek aktív részvétele a művészetoktatásban
- A növendékek pozitív tulajdonságaira való támaszkodás
- A növendékek egyéniségének tisztelete és igényesség velük szemben
- Szilárd alapkészség biztosítása
Céljai:
- A művészeti nevelés eszközeivel az óvodáskorúak , az általános- és középiskolások személyiségformálása
- A tanulók művészeti ízlésének, igényességének, esztétikai kultúrájának megalapozása,tevékenységének kiegészítése
- A növendékek mozgásműveltségének és mozgáskultúrájának sokirányú fejlesztése
- Fizikai állóképességük, ügyességük, cselekvő biztonságuk, ritmusérzékük, hallásuk, tér-és formaérzékük fejlesztése, gazdagítása
- Társas kapcsolataik, viselkedési normáik kialakítása a társadalmi elvárásoknak megfelelően
- Egy humánus, szeretetteljes, személyiségközpontú művészetoktatási módszer segítségével hozzájárulni a jóra és szépre fogékony személyiség kialakításához.
Feladatai:
- Megismertetni az egyes táncművészeti tanszak alapvető ismeretanyagát
- Megalapozni a művészeti kifejezőkészség kialakítását
- Kibontakoztatni a tanulók alkotó fantáziáját, fejleszteni improvizációs készségét
- Olyan érzelmi kapcsolat kialakítása az adott művészeti ággal, hogy az a tanulók mindennapos szükségletévé váljon
- Megismertetni a táncművészet szimbolikus jelrendszerét
- A művészetoktatás és művészettanulás örömforrás legyen a diákközösség és a tanár számára egyaránt